6 Ağustos 2012 Pazartesi

Saksıda yetişen sebzeler

Son iki yıldır saksıda sebze yetiştirmeye çalışıyoruz. Bu süre içerisinde gözlemlediğim kadarıyla en kolay yetişen ve verimli sebzenin biber olduğunu söyleyebilirim. Saksıda sebze yetiştirmek isteyenler, başlangıç için biberi seçebilirsiniz. işte bizim biberler...





Domates daha zahmetli ve yer isteyen bir sebze. İşte yaklaşık 1,5 metreye ulaşan domates fidemiz



Maydanoz, adaçayı, rezene, nane gibi kokulu otlar da kolayca yetiştirebileceğiniz bitkilerden. Filizlenen soğanlarınızı bir saksıya ekerek değerlendirebilirsiniz. Kışın bir kaç arpacık soğan ekmiştik, keserek de toplayınca uzun bir süre salatalarımızda kullandık. Bitkilerle uğraşmak gerçekten çok keyifli bir iş, sabah kalktığımda ilk işim gidip onlara bakmak oluyor. Siz de şehir hayatından bunalıyorsanız, balkonlarınızı, teraslarınızı, bahçelerinizi hatta cam keenarlarını çeşit çeşit sebze yetiştirmek için kullanabilirsiniz.

4 yorum:

  1. ben de heveslenip, domates, biber ve maydanoz ektim, üçünde de başarılı olamadım, nerde hata yaptım bilmiyorum, seninkiler çok güzel olmuşlar, saksıda nasıl 1,5 metre büyüdü, inanamadım ve kıskandım doğrusu:))))

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim, domates uzun büyük saksılarda, bu sene 6 tane domates fidesi ektim, ancak 4 tanesi tuttu. Dediğim gibi biber en kolayı genellikle sorun olmuyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzeller...Hep denemek istediğim birşey ama bitkilerle aram pek iyi olmadığından cesaret edemiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim, bence mutlaka deneyin, gerçekten keyifli oluyor.

    YanıtlaSil