24 Aralık 2012 Pazartesi

Mim Zamanı

Kitapların Dünyası'ndan yazılarını zevkle okuduğum sevgili Şevval, bana da mim göndermiş, teşekkür ediyorum ve sorularını cevaplamaya çalışıyorum.

1- Mantığın mı yoksa duyguların mı ön plandadır? 

Zaman zaman mantığım, çoğunlukla duygularım ön plandır. Aslında içimdeki sesi dinliyorum diyebilirim.

2- İnsanlar niye mutlu değiller? Niye gözlerinin önündeki mutlulukları görmüyor ve şükretmesini bilmiyorlar?

Mutsuzluk nedenleri kişilere göre çok değişken. Mesela sevdiği insanları kaybedenleri ele alırsak, hiç bir şeyin onlar için teselli edici olamayacağını kabul ederiz. öte yandan kimi insanlar da, abuk sabuk nedenlerle hayatı hem kendilerine hem de çevrelerine zehir edebiliyorlar.

3- Çok para harcayıp keşke almasaydım ya da harcamasaydım dediğin bir şey var mı?

Çok isteyerek aldığım bazı şeyler için pişmanlık duyduğum olmuştur. Ama pahalı bir şey alacaksam iyi araştırmaya, danışarak satın almaya çalışırım, bu nedenle büyük pişmanlıklarım yok diyebilirim.


4- Haklı olduğun bir konuda hakkını savunur musun yoksa susmak adalet mi dersin?

Genellikle susmam, ama bazen söz gümüşse sükut altındır.

5- Tok gözlü müsün yoksa her şeyim olsun diyenlerden misin?

Şimdi tok gözlüyüm desem tam olarak doğru olmaz. Bazen her insan gibi gözümün döndüğü anlar olur, ama bu her şeyim olsun anlamında değil. Mesela kitap ya da yeni bir şeyler öğrenmek konusunda aç gözlü biraz da maymun iştahlı olduğumu söyleyebilirim.


Hepinize iyi bir sene diliyorum.






2 yorum:

  1. Zevkle okudum beni kırmadığın için de teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim, ben teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil